言語学演習a
 Linguistics Seminar a
 担当教員:Mark IRWIN
 担当教員の所属:人文社会科学部人文社会科学科グローバル・スタディーズコース
 担当教員の実務経験の有無:
 担当教員の実務経験の内容(有の場合):英語は母語であること、英語圏での小学校卒業、英語圏での中学校卒業、英語圏での高校卒業、英語圏での大学卒業、外国での長期勤務、大学での英語教育、中学校での英語教育、小学校での英語教育、通訳・翻訳活動
 開講学年:3年,4年  開講学期:前期  単位数:2単位  開講形態:演習
 開講対象:  科目区分: 
【授業の目的】
This course focuses on the History of English. It will be taught in both English and Japanese and is aimed at students with a good working knowledge of the language.

【授業の到達目標】
To obtain a sound grasp of the history of the English language and a broad understanding of how modern English has come to take the shape it has.

【授業概要(キーワード)】
linguistics, English, history

【学生主体型授業(アクティブラーニング)について】
B-1.学生同士の話し合いの中で互いの意見に触れる機会がある。:1~25%
C-1.自分の意見をまとめて発表する機会がある。:1~25%
D-1.演習、実習、実験等を行う機会がある。:1~25%
B-2.事前学習(下調べ、調査等含む)をした上で、他の学生の意見を尊重しつつグループとしての結論を出すために議論をする機会がある。:1~25%
C-2.事前学習(下調べ、調査等含む)をした上で、プレゼンテーションを行い、互いに質疑応答や議論を行う機会がある。:1~25%
D-2.事前学習(下調べ、調査等含む)で習得した知識等を踏まえて演習、実習、実験等を行う機会がある。:1~25%
B-3.習得した知識を活用する中で、学生グループがテーマや目的などを主体的に定めて課題探究型学習を行い、互いの考えを理解し合う中から新たに独自の意見や考え方を創り出す機会がある。:1~25%
C-3.習得した知識を活用する中で、学生自身がテーマや目的などを主体的に定めて課題探究型学習を行い、その成果を発表し理解してもらえるようプレゼンテーション、質疑応答、リフレクションを行う機会がある。:1~25%
D-3.習得した知識を活用する中で、学生自身がテーマや目的などを主体的に定めて課題探究型の演習、実習、実験等を行う機会がある。:1~25%

【科目の位置付け】
This course will enable the student to gain a high level of competence in the history of English, including the ability to understanding of how modern English has come to take the shape it has and express ideas in the language.

【SDGs(持続可能な開発目標)】
04.質の高い教育をみんなに

【授業計画】
・授業の方法
An English reading will be set for homework and the content will be discussed during the seminar. In addition, we will watch and discuss a TV series, in Japanese, on the history of English.
・日程
1: Orientation
2: Old English (Anglo-Saxon) and its Origins
3: The Coming of the Vikings
4: The Normans and Middle English
5/6: The Alphabet, English Spelling and The Great Vowel Shift
7: English in America
8: MID-TERM PRESENTATIONS
9: English in Ireland
10: The Slave Trade and 'Black English'
11: Standardization of English
12: English in the Southern Hemisphere
13: English Today
14: Spare
15: END-OF-TERM PRESENTATIONS

【学習の方法・準備学修に必要な学修時間の目安】
・受講のあり方
Students should contribute positively to class discussion.
・授業時間外学習(予習・復習)のアドバイス
Make every effort to study by yourself during the week. Visit the Kojirakawa Campus International Lounge, where you can chat with English native speaker students.

【成績の評価】
・基準
Students will be graded based on their positive participation in class, and the ability to present their opinions and results on one or more research subjects in front of the class. 2/3 attendance mandatory.
・方法
Term Paper: 80%
Participation in Class: 20%

【テキスト・参考書】
Materials will be supplied by the instructor. Bring a good dictionary to class.

【その他】
・学生へのメッセージ
THIS CLASS WILL BE TAUGHT LARGELY IN ENGLISH
・オフィス・アワー
Monday 10.30 - 12.00 or by appointment.

11035030-2021-31-12381